DAG 15: Fort Lauderdale

19 april 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Na drie dagen Miami trekken we vandaag een halfuurtje noordwaarts langs de kust naar Fort Lauderdale, ook het Venetië van Florida genoemd, omwille van het systeem van waterwegen en kanalen in deze stad.

We starten de dag met een wandeling op de mooie promenade langs het strand. Het zand is hier nog witter dan op South Beach en het is er erg aangenaam wandelen tussen de palmbomen. Na een omwegje langs de winkelstraten besluiten we de watertaxi te nemen, dit is een boot die verschillende routes op de waterwegen van  Fort Lauderdale vaart en je kan dan op diverse plekken af- en opstappen.

Het eerste deel van de route vaart langs de 'millionaires row', de vele chique villa's met 1 of meerdere jachten voor de deur langs de verschillende kanalen van Fort Lauderdale. De gids op de boot geeft uitgebreide uitleg over de eigenaren en de prijzen (kleinste villa rond de 15 miljoen)!

Na een overstap op een kleinere watertaxi volgen we de rivierroute tussen hoge gebouwen en onder diverse bruggen. We beslissen te stoppen aan de Pirates Bar, een eettent langs het water volledig in piratenstijl, met diverse standbeelden van piraten en een echte papegaai, die echter niet graag op de foto wou en steeds zijn kop wegdraaide! De Pirates Bowl, een soort pikante soep met zeevruchten, smaakt er ook heerlijk.

Na de lunch stappen we terug op de watertaxi en na een rondvaart van een uurtje langs de mustsees van Fort Lauderdale is het tijd om terug te keren naar Miami voor de avondspits begint, hoewel het in Miami altijd druk lijkt te zijn. Het was vandaag dan ook een welkome afwisseling van de grote stad en vanavond is het al terug inpakken voor onze reis naar Key West morgen waar we drie nachten gaan verblijven.