DAG 20: Naples

23 april 2018 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Gisteren kwamen we aan in Naples na een reis van ongeveer vier uur, waarvan een groot stuk dwars door de Everglades (Tamiami Trail). Buiten wat vertrekplaatsen voor de boottochten in de Everglades en enkele indianendorpen is deze weg zo desolaat dat we blij waren om na ongeveer 100 km eindelijk een benzinestation tegen te komen. Stopte daar naast een groep motards toch ook niet enkele Hollanders! Het is zeker de moeite om langs deze weg te rijden, vooral omwille van de mooie natuur en de kans om langs de weg alligators te spotten, maar neem zeker voldoende proviand en benzine in de tank mee, want je wil hier absoluut niet in panne vallen!

Als Fort Lauderdale het Venetië van Florida genoemd wordt, dan is Naples het Knokke Zoute van Florida! Deze stad bestaat uit brede lanen met mooie beplanting en superchique villa's sommige bijna zo groot als ons hotel ;-) We beginnen onze verkenning in Oldtown Naples waar er juist vandaag een Farmers Market is, een gezellig marktje met dure verse groenten en nog duurdere Italiaanse specialiteiten. Want het stadje ademt een erg Mediterrane sfeer uit, waarschijnlijk gebaseerd op haar naam.

Na een tussenstop langs het strand en de pier die grotendeels gerenoveerd wordt (restant van orkaan Irma najaar 2017) gaan we naar Cambier Park waar een erg mooie speeltuin is en ook een Indisch evenement metveten en muziek plaatsvindt. Het laatste deel van onze dagtrip gaan we naar het nabijgelegen Tin City, dit zijn de oude vissersdoken met tinnen daken die nu diverse winkels en restaurants huisvesten. We wandelen ook even onder de brug door naar Bayfront, een Italiaans aandoend complex aan het water. En dan is het hoog tijd voor een plons in het zwembad want het is vandaag broeierig warm!