DAG 23: Tampa Bush Gardens

28 april 2018 - Bradenton, Florida, Verenigde Staten

Na een niet zo lange rit (2,5u) van Naples naar Bradenton, onze laatste bestemming in Florida, en een extra rustdag gisteren, zijn we vandaag weer fris voor een dagje pretpark, dit om de microbe niet helemaal kwijt te spelen na onze intensieve pretparkweek in het begin van onze vakantie ;-)

Sommige reviews op het internet geven aan dat dit park een teleurstelling is als je eerst naar Disney World bent geweest, maar wij vinden helemaal van niet! Dit park van de Seaworldgroep is een erg mooie combinatie van attractie- en dierenpark, volgens ons zelfs beter geslaagd dan Animal Kingdom. Bovendien zijn er meer attracties op maat van Maithe dan in Magic Kingdom. Het feit dat het een erg aangenaam weertje is van rond de 26 graden en een doordeweekse dag met amper wachtrijen zal ook wel meespelen in onze aangename beleving van Bush Gardens te Tampa.

Na een uurtje rijden vanaf ons appartement nemen we bij aankomst eerst de Skyride, een soort skigondel vanwaaruit je een groot deel van het park kan zien alsook enkele dieren. Zo belanden we in het 'Stanleyville deel' van het park waar Philip en Maithe al een beetje nat worden in de boomstammen.

Daarna wandelen wel langs de papegaaien, oerangoetans en tijgers naar 'Congo' waar we superdoorweekt uit de River Rapids attractie komen. Tijdens het wachten werden we nochtans via de intercom gewaarschuwd voor alle gevaren van de attractie waaronder "you can get wet, even soaked", maar omdat ze het in de USA nogal erg nauw nemen met de veiligheid en je zelfs in de traagste attractie een gordel aan moet, hadden we er niet echt naar geluisterd ;-( Gelukkig hadden we een handdoek en voor Maithe reservekleding bij en konden Philip en ikzelf opdrogen op een terrasje tijdens de lunch!

Na de lunch volgden enkele kleinere attracties voor Maithe zoals de botsauto's, een caroussel en de vliegertjes. Daarna haastten we ons naar het Moroccan Palace Theatre bij de ingang van het park voor een ijsshow van een halfuurtje. Het was een erg mooie show met acts op popmuziek en goede visuele effecten. Maithe keek haar ogen uit, ze bleef maar zeggen dat ik alles moest filmen met mijn smartphone ;-)

Omdat we terug aan het begin van het park waren en toch al een eindje gestapt hadden, besloten we het parktreintje te nemen. Deze rit bracht ons niet zomaar naar een ander deel van het park, maar reed langs de 'Serengeti Plain' een mooie vlakte waar je heel wat dieren van dichtbij kan zien, zoals olifanten, giraffen, zebra's, neushoorns, leeuwen, ...

We eindigden onze dag in de 'Sesame Street Safari of Fun', een soort kinderkermis met de figuren van Sesamstraat, blijkbaar erg bekend in Amerika. Maithe deed alle attracties, soms zelfs meerdere keren tot sluitingstijd om 18u. Ze was dan ook erg teleurgesteld dat het 'al' gedaan was, wat we probeerden goed te maken met een spaghetti bij Denny's net buiten het park, 1 van onze vaste eetadresjes van de voorbije weken!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl