DAG 17: Oldtown Key West

19 april 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Gisteren zijn we na een reis van ongeveer 250 km aangekomen in Key West, het laatste eiland van de 113 eilanden die de Florida Keys vormen. De grootste eilanden zijn verbonden door 1 weg met soms maar 1 rijstrook in elke richting en diverse bruggen waarvan de '7 miles bridge' de langste is. De weg naar Key West alleen is al een attractie op zich, deze begint op milemarker 106 en eindigt bij ... je kan het al raden mile 0. De eilanden waar we over rijden zijn soms zo smal dat je zowel links als rechts de zee kan zien en het uitzicht is prachtig! Voor de lunch besluiten we te stoppen bij Robbie's Marina, ongeveer halfweg, en naast een restaurant is er ook een touristenmarktje en zie je er pelikanen en tarpons, dit zijn reuzegrote vissen die je voor 10$ kan voederen (misschien daarom dat ze zo groot zijn ;-)

Vandaag bezoeken we Oldtown, het oudste gedeelte van Key West met mooie Caraïbische gebouwen uit de jaren 1800. Dit gedeelte van Key West is niet zo groot en we besluiten dan ook te wandelen ipv met een van de vele toeristentreintjes te gaan. Na het verorberen van een stukje Key Lime Pie, de typische taart van hier in een lokaal koffiehuis (met een Nederlandse eigenaar!) bezoeken we de oude haven, Mallory Square, dit is het oude marktplein waar iedereen 's avonds verzamelt om naar de zonsondergang te kijken en Duval Street, de hoofdweg van Old Town bezaaid met winkels en bars. En natuurlijk mag een foto bij het 'Southernmost Point of the USA' niet ontbreken evenals een lunch bij Denny's, een typisch Amerikaanse diner!